donderdag 11 september 2014

Back to School: Maak een originele agenda/klapper

Ik geef sinds kort Crea lessen op een school IBBO genaamd. Nu is mijn plan om dingen te posten over wat ik met de de kinderen gemaakt heb. Met een uitleg hoe je het zelf maakt, zoals ik eerst ook al deed met foto's erbij. Met eventueel ook foto's van de creaties van de kinderen.

Omdat het schooljaar net begonnen is leek het me leuk de agenda's en klappers van de kinderen wat op te fleuren. Dat deed ik zelf ook altijd met mijn schoolspullen. Ik vond het veel leuker om iets origineels te hebben en het is echt super makkelijk te maken.  Ik heb ze eens flink laten losgaan met tijdschrift en schaar en kreeg eerst de gekste combinaties van plaatjes. Maar uiteindelijk zijn er hele leuke dingen uitgekomen! Ik heb hier jammer genoeg geen foto's van daarom heb ik een eerdere klapper van mij als voorbeeld genomen.





Benodigdheden:

  • een klapper, boek of agenda die je wilt opvrolijken
  • oude tijdschriften
  • schaar
  • lijm/pritt
  • voor het mooiste resultaat ook nog plastificeerplastic of transparant kaftpapier.


Zo doe je het:

Blader door de tijdschriften en knip leuke plaatjes uit. Als je genoeg plaatjes hebt verzameld kan je gaan kijken hoe je ze op je klapper/agenda wilt hebben. Leg ze neer zo als je ze wilt hebben en plak ze dan vast. Als je je boek daarna plastificeert of kaft dan blijven de plaatjes goed zitten en blijft je boek ook mooi.


Veel plezier met het opfleuren van je (school)spullen! Groetjes Enoah






Geen opmerkingen:

Een reactie posten