dinsdag 1 april 2014

Reis naar Marokko

Hallo allemaal!!

Sorry dat ik zo lang niks nieuws meer heb gepost. Heb het nogal druk met leren voor examens en zo.
Ook ben ik voor tien dagen naar Marokko geweest. Het was echt helemaal geweldig!!

Op school hebben we een aantal fotografie lessen gehad. De docente die dit gaf kwam met het idee om met de mensen die hieraan mee deden een reis naar Marokko te maken. Vooral ook om mooie foto's te maken!





Het is zo'n mooi land met zo'n lieve mensen. Altans in het dorpje waar wij geweest zijn. We hebben ontzettend leuke dingen gedaan en geleerd. Van henna op onze handen tot wandelen door de bergen en rijden op een ezel. Van het bezoeken van een Souk (markt) tot het "trouwen" met een Marokkaan (voor de grap dan)!!!



We wilden allemaal nog lang niet naar huis en zijn nu alweer plannen aan het maken om nog eens te gaan. Het dorpje waar we verbleven is heel klein en simpel en ligt net naast de bergen. De huisjes zijn bijna allemaal van klei en de mensen hebben heel weinig maar toch zien ze er gelukkig uit. Om in dit dorpje te komen moet je, vanaf de dichtstbijzijnde stad, achterin de bak van een oude truck, over allerlei zandpaden naar het dorpje rijden. Dit vond ik echt geweldig. Het voelt zo avontuurlijk en zo vrij, met de wind (en stof :P) in je haren en de zon in je gezicht!







De mensen hebben ons heel hartelijk ontvangen en super voor ons gezorgd. Deze mensen wens je gewoon zo veel meer dan wat ze hebben. Daarom heeft Rietje, waar we mee naar dit dorpje zijn gekomen, ook een stichting opgericht. Om de mensen van Immimdra te steunen. (http://imimdra.nl/) Hier kan je ook geld doneren.





Marokko heeft echt een hele andere cultuur als die van ons, dat was echt wel even wennen. Ik kon me nu ook een beetje inleven in de Marokkanen die naar Nederland verhuizen. Het lijkt rommeliger, veel minder gestructureerd als bij ons op sommige gebieden. Maar dit geeft het land wel veel meer sfeer. Aan de andere kant zijn ze wel weer veel strenger als je bijvoorbeeld het land in wil komen. Dan moet je o.a. laten weten waar je tijdens je vakantie verblijft en als dit geen gebruikelijk hotel is worden ze meteen al achterdochtig.

Maar nu genoeg geklets, zo iets moet je gewoon zelf zien, zelf ervaren. Ik ben in ieder geval super blij dat ik daar ben geweest en ik ben nu ook gemotiveerd om nog meer van de wereld te zien, te ontdekken en andere culturen te leren kennen.


Ik kan niet beloven dat ik nu vaker iets zal posten maar ik zal het proberen! Groetjes Enoah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten