zondag 17 november 2013

Original envelope

Yesterday it was my brother's birthday. I gave him a voucher to go to the cinema with me. First I made a voucher on the computer and printed it. But of course I needed something to put it in. I found this nice envelope on the internet and tried it immediately. It looks very special while it is easy to make. So do you want something to put your card or voucher in which is still more special than a normal envelope, this is the perfect thing to make.

*De Nederlandse versie staat onderaan de pagina.








You need:

  • Coloured, heavy paper
  • Scissors
  • glue
  • possibly a ribbon for decoration
  • pen/ compass







How to:

First draw with a pen or compass four circles on the back of the paper. The diameter of the circle becomes the lenght of the side of the envelope.That's how you can regulate the size of it. If you don't have a compasses, you can use a bowl, glas or something else to make a nice round form. After that you cut out  all of the circles.



Now you fold the paper circles exactly in the middle. Take two of them and lay them against each other, the folded sides must form an angle from 90 degrees (see image) and glue them together. Get another circle and stick it on the circle that is glued on the top of the other. Stick the last piece the same way and make sure that the first piece sticks on top of the last. 



Let it dry, put the card in it and fold it the same way you glued it. You can do a ribbon around it and you're done! Have succeeded? Leave a photo in the commends or at the facebook page from Enoah's world. I realy like to see what others have made. Greets! Enoah

P.s.This is the first time I post in English. So if I made mistakes please let me now so I can change it. Thank you!



Nederlands



Gisteren was de verjaardag van mijn broertje. Ik heb hem een tegoedbon gegeven om samen met mij naar de bioscoop te gaan. Deze heb ik eerst op de computer gemaakt en uitgeprint. Maar ik moest natuurlijk ook iets hebben om het in te doen. Ik vond dit leuke envelopje op internet en heb het meteen uitgeprobeerd. Het ziet er meteen speciaal uit terwijl het niet heel lastig te maken is. Dus wil je iets hebben om je kaart of tegoedbon in te doen en toch specialer is dan een gewone envelop, dan is dit ideaal om te maken.




Benodigdheden:

  • Gekleurd, stevig papier
  • schaar
  • lijm
  • evt. een lintje voor de versiering
  • pen/passer





Zo doe je het:

Teken als eerste met de pen of passer 4 rondjes op de achterkant van het papier. De doorsnede van de cirkel wordt de lengte van de zijkant van de envelop. Zo kan je dus de grote ervan regelen. Heb je geen passer dan kan je het beste een kommetje, glas of iets anders wat rond is gebruiken om een mooie ronde vorm te krijgen. Daarna knip je de rondjes uit, Knip ze netjes rond voor het beste resultaat.


 Nu vouw je alle vier de cirkels precies door het midden. Neem er nu twee en leg ze zo tegen elkaar dat de gevouwen zijden een rechte hoek vormen (zie afbeelding) en lijm ze aan elkaar vast. Pak nog een rondje en plak deze op het stuk dat boven op geplakt is. Het laatste stuk plak je weer hetzelfde vast, alleen zorg je ervoor dat het eerste stuk boven op de laatste komt. Deze twee plak je als laatste ook nog op elkaar.



Goed laten drogen, kaartje erin en op dezelfde manier dat je het hebt vastgeplakt ook weer boven dichtvouwen. Eventueel kan je er nog een lintje omheen doen en klaar is kees! Is het je gelukt? laat dan een foto achter in de reactie of op de Facebook pagina van Enoah's world. Ik vind het erg leuk om te zien wat andere mensen allemaal gemaakt hebben. groetjes! Enoah

P.s. Ik heb voor het eerst ook in het Engels gepost. Dus zie je fouten in mijn Engelse tekst laat het me a.u.b. weten zodat ik het kan veranderen. Dankjewel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten