donderdag 3 oktober 2013

sjablonen maken

Lieve mensen,

Ik heb een paar dagen geleden gezegd dat de DIY voor het prikbord snel zou komen. Het bord is af maar hij hangt nog niet op dit was namelijk niet zo makkelijk. Dus jammer genoeg moeten jullie nog even wachten op deze DIY. Maar ik heb ter compensatie wel een andere leuke DIY!! Maak zelf sjablonen om iets saais tot iets super origineels om te toveren.

 Dit is een hele leuke manier om een saaie muur of iets anders een creatief tintje te geven. Ook erg leuk voor een kinderkamer. En je kan er je eigen persoonlijke draai aan geven!






Benodigdheden:


  • Karton (niet te dik)
  • Schaar(tje) en/of mesje
  • Leuke kleurtjes verf, liefst akriel.
  • Sponsje of tamponeer kwast
  • Een muur, kastje, schrift wat je maar wit versieren

Allereerst ga je op zoek naar figuurtjes die je op de muur wilt hebben, dingen waar je blij van wordt, die je inspireren. Zelf heb ik deze nagetekend op het karton maar je kunt ook plaatjes uitprinten en dan overtrekken. Dan knip/snij je dit zo precies mogelijk uit. Uiteindelijk heb je de buitenkant van het karton nodig dus zorg dat dit heel blijft.  
                                                                                   

Bedenk hoe je de figuurtjes op je muur wilt hebben. Ik heb voor een soort golf vorm gekozen.  Hou nu een stuk karton waar je een sjabloon hebt uit geknipt tegen de muur een dep met een sponsje waar wat verf op zit in de vorm. Zorg dat je ook goed de hoekjes en uitsteeksels meeneemt. Wil je felle figuurtjes dan moet je wat meer verf gebruiken. Ik heb er zelf voor gekozen om wat minder verf te gebruiken.

 

 Dan kun je het sjabloon van de muur halen en heb je een leuk figuurtje. De sjablonen kun je meerdere malen gebruiken.  Zo ga je door totdat de vorm die je van plan was te maken klaar is. Je kunt natuurlijk ook de hele muur vol maken maar dat lijkt mij een beetje te druk. En klaar is je versierde muur!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten