zondag 13 oktober 2013

Andere ideeën voor je kluisje

De laatste weken heb ik dingen gepost om je kluisje leuker te maken. Deze wil ik nu even op een rijtje zetten met nog een paar kleine tips erbij om dit onderwerp af te ronden. Mijn kluisje is nu helemaal af, ik ben er echt heel erg blij mee. Ik start nu super vrolijk mijn schooldag nadat ik mijn spullen erin gelegd heb.
Ik vind het super dat jullie het leuk vinden en hopelijk gaan jullie de ideeën ook gebruiken. Ik zou het ook erg leuk vinden als jullie een foto van jullie eigen creatie op de Facebook pagina (https://www.facebook.com/enoahsworld ) willen posten. Zodat andere lezers daar ook weer inspiratie vandaan kunnen halen. Hier alles nog eens op een rijtje.

Ideeën voor je kluisje
















Opgeruimd kluisje

Het is fijn als je kluisje er opgeruimd en overzichtelijk uitziet, zo hoef je niet lang te zoeken naar je spullen en heb je tenminste nog een pauze over. Voor pennen en andere kleinen frutseltjes kun je een klein ladekastje kopen, gewoon bij de Xenos of bij de Action. Als je kluisje groot genoeg is, is het gemakkelijk om je boeken rechtop, met de kaft naar voren neer te zetten. Als je dan op de kaften van de boeken duidelijk het vak schrijft  kan je heel gemakkelijk en snel het goeie boek vinden. 






Magneetjes

Wil je geen prikbord of is het je te veel werk dat kan je natuurlijk ook je lijstjes en foto's ophangen met wat leuke magneetjes. Deze kan je eigenlijk op dezelfde manier pimpen als de punaises.





Lekker geurtje

In kluisjes hangen vaak de vreemdste luchtjes, een geurzakje kan je kluisje een stuk frisser laten ruiken.  Je kan natuurlijk een geurzakje kopen in de winkel of er zelf een maken. Je kan heel simpel een vers bosje lavendel plukken er een lintje omheen doen en hem ophangen. Of je maakt van een leuk stofje eerst een simpel  zakje waar je de topjes van de lavendel in doet. Deze kan je dichtmaken met een lintje. Natuurlijk helpt het ook al heel veel als je je kluisje schoon houdt en geen etensresten laat slingeren. ;)


Post-it

Het is ook heel handig om een blokje post-its in je kluisje te hebben voor als je even snel wat moet opschrijven of iets absoluut niet moet vergeten. Plak, prik of hang het in je deur dan zal je eraan denken zodra je je kluisje opendoet. Hangen er niet zo veel briefjes op je prikbord? Om hem een beetje op te vullen kan je je vrienden allemaal vragen om iets leuks voor jou op een briefje te schrijven. Dan wordt je ook meteen vrolijk als je het ziet!



Heb je zelf nog leuke ideeën voor je kluisje, laat ze weten in de reactie. Dan hebben andere mensen er ook nog plezier van.

Groetjes Enoah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten